021-88861815

تیام وبلاگ

جمعی از مطالب وندینگ ماشین ها در جهان

لیوان‌های وندینگ

لیوان وندینگ
افزایش فرهنگ قهوه و نوشیدنی‌های تخصصی شاهد ظهور بسیاری از نوآوری ها در تجارت دستگاه های فروش خودکار (دستگاه‌های وندینگ) بوده است. تمرکز بر روی لیوان‌های کاغذی برای وندینگ ماشین‌ها در بیشتر بازارها رو به افزایش بوده است، اما همچنان ردپای زیادی از ماشین‌های فروش خودکار وجود دارد که در آن از انواع سنتی لیوان‌ها استفاده می‌شود. لیوان‌های وندینگ در طیف وسیعی از اندازه‌ها، سبک‌ها و مواد مختلف تولید می‌شوند و برای قرار گرفتن در دستگاه‌های وندینگ قهوه، چای و نوشیدنی گرم استاندارد طراحی شده‌اند و میزان نوشیدنی داغی که برای مصرف‌کننده توزیع می‌شود را کنترل می‌کنند. داشتن لیوان‌های طراحی شده مطابق با مشخصات دستگاه وندینگ قهوه شما برای اطمینان از عملکرد بدون وقفه روزانه بسیار مهم است.
لیوان دستگاه وندینگ 
جنس
 لیوان‌های وندینگ در جنس‌های کاغذی، پلاستیکی، کمپوست و زیست تخریب‌پذیر تولید می‌شوند. 

ابعاد
لیوان‌های مخصوص وندینگ در اندازه‌های مختلف وجود دارند. سایز این لیوان‌ها معمولا با واحدی به نام ‌oz نشان داده می‌شود. oz در واقع مخفف کلمه‌ی «Fluide Ounce» (به معنی اونس مایع)، واحد اندازه‌گیری حجم مایعات است و هر یک oz تقریبا معادل 30 میلی‌لیتر است. لیوان‌های وندینگ از نظر اندازه و ابعاد کمی با لیوان‌های معمولی قهوه در کافی شاپ‌ها متفاوت هستند.
در حالی که یک کافی‌شاپ فنجان‌های بزرگی بین oz12 و فنجان‌های دوجداره oz۱۶ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این انتخاب عاقلانه ای نیست که همراه با یک دستگاه فروش خودکار قهوه استفاده شود، که اغلب در موسسات و دفاتر نصب می‌شود. در چنین سناریویی، تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردم تمام فنجان را نمی‌نوشند. علاوه بر این، اغلب در دستگاه‌های وندینگ، مشتریان با فنجان بزرگی که دارای درب است راحت نیستند و ترجیح می‌دهند یک لیوان کوچک‌تر را جرعه جرعه بنوشند. بنابراین، ظرفیت لیوان‌های وندینگ قهوه آن چیزی است که آن‌ها را از فنجان‌های معمولی کافی شاپ متمایز می‌کند. یکی دیگر از عوامل مهم تعیین کننده اندازه آن‌ها، احساس نگه داشتن مقدار مناسبی از قهوه و در عین حال هدر ندادن آن است، این باعث شده است که لیوان‌های وندینگ تقریبا به اندازه یک فنجان قهوه معمولی بلند باشند اما از آن‌ها باریک‌تر باشند، به طوری که حجم کل کمتر است و می‌تواند از هدر رفتن جلوگیری کند. سومین عامل مهم، سهولت استفاده در دستگاه فروش خودکار نوشیدنی گرم است، لیوان‌ها باید زیر مدل‌های مختلف دستگاه‌های فروش اتوماتیک و نازل‌های آن‌ها قرار بگیرند. لیوان‌های مخصوص وندینگ معمولا در اندازه‌های 4oz، 6oz، 7oz،8oz، 9oz، 12oz، 16oz تولید می‌شوند. جدول زیر راهنمای حجم لیوان‌های وندینگ می‌باشد.

گنجایش (میلی‌لیتر)   سایز
4oz                         118
6oz                         177
7oz                         207
8oz                         236
9oz                         266
12oz                         354
16oz                         473

 


شرکت تیام تجارت آروند پس از یک دهه فعالیت های تحقیقاتی و تجاری در زمینه دستگاه های قهوه ساز و وندینگ تمام اتوماتیک (Vending Machine) بخصوص نوشیدنی های گرم و سرد ، هم اکنون ارائه دهنده ی مطمئن دستگاه های لوکس نوشیدنی متناسب با ویژگی های فرهنگی ، الگوهای مصرفی و سطوح درآمدی در کشور میباشد.