021-88861815

تیام وبلاگ

جمعی از مطالب وندینگ ماشین ها در جهان

7 نمونه از ماشین‌های فروش خودکار (وندینگ ماشین) خلاقانه

Veat - شبکه ای از دستگاه‌های وندینگ مبتنی بر گیاه در سوئد
دستگاه وندینگ غذای سالم 
خوردن یک رژیم غذایی مغذی برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و چاقی بسیار مفید است. متأسفانه، دسترسی به غذای مناسب و مغذی همیشه راحت نیست و این دلیل اصلی ایجاد VEAT است که Andreas Karlsson ، شبکه‌ای از دستگاه‌های وندینگ ارائه دهنده غذاهای خوشمزه و متعادل تهیه شده توسط سرآشپزهای برجسته سوئدی است.
هدف این استارتاپ این است که غذای سالم و پایدار را برای همه مقرون به صرفه و قابل دسترس کند. ماشین‌های فروش VEAT که در حال حاضر در انبارها و دفاتر واقع شده‌اند، مجموعه‌ای از سالادها، بسته‌بندی‌ها، وعده‌های غذایی و تنقلات را از 3 تا 10 دلار ارائه می‌دهند. برای کاهش ضایعات مواد غذایی، محصولات فروخته نشده به موسسات خیریه اهدا می‌شود.

Juicebot - دستگاه وندینگ آب میوه ارگانیک
 دستگاه وندینگ آبمیوه تازه
اگر به شما بگوییم که اکثر شرکت‌ها آبمیوه یا اسموتی‌های خود را از طریق پاستوریزه کردن یا HPP تغییر می‌دهند، و عمر مفید آبمیوه را از 2 تا 3 روز به بیش از 40 روز افزایش می‌دهند چه فکر می‌کنید؟ قطعا خیلی سالم یا تازه نیست.
JuiceBot اولین آبمیوه‌گیری رباتیک در جهان است که بر روی جلوگیری از اکسیداسیون نور و گرما از نوشیدنی شما تمرکز دارد. هر قطره آبمیوه یا اسموتی که از دستگاه JuiceBot دریافت می‌کنید، ظرف 48 ساعت پس از قرار گرفتن در کیوسک ایجاد شده است. به این ترتیب، JuiceBot قصد دارد به هدف خود برسد: ساخت اسموتی‌ها و آبمیوه‌های تازه و واقعا ارگانیک به‌عنوان دستگاه نوشیدنی در دسترس و آسان.

Health Food Wall - راه حلی مدرن برای محصولات غذایی سالم
 وندینگ ماشین تنقلات سالم
Health Food Wall راه حل مدرن برای محصولات سریع، راحت و سالم است. با استفاده از فناوری نوآورانه، یک محصول سالم و تازه فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا به دست آید.
یخچال هوشمند هلث فود وال دارای بیش از 150 محصول خوشمزه است که آن را به یک راه حل مناسب در همه جا تبدیل می‌کند. قرار دادن یخچال هوشمند آسان است! همه چیز مورد نیاز یک پریز برق و 1 فوت مربع است که آن را برای ادارات، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها فوق العاده مناسب می‌کند.

Piestro - یک وندینگ ماشین که پیتزا را با کمترین هزینه درست می‌کند
 وندینگ پیتزا
هزینه‌های بالای نیروی کار و مکان به شدت بر سودآوری مدل کسب و کار سنتی پیتزا فروشی تأثیر می‌گذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، Massimo De Marco  و تیمش از متخصصان غذا و رباتیک، Piestro را اختراع کردند، یک دستگاه خودکار فروش که قادر به تهیه پیتزاهای دستی با هزینه کمی نسبت به پیتزافروشی‌های سنتی است.
Piestro نمونه اولیه ای است که حاوی مواد تازه و با کیفیت در داخل خود است تا خوشمزه ترین پیتزاها را با کمترین قیمت درست کند. مشتری فقط باید مواد تشکیل دهنده را از طریق صفحه نمایش یا برنامه انتخاب کند و از طرز تهیه پیتزای خود فقط در 3 دقیقه لذت ببرد. این وندینگ در حالی که قیمت‌هایی را کمتر از  پیتزافروشی‌های سنتی ارائه می‌کند، حاشیه سود 48 درصدی را ارائه می‌کند و رشد و گسترش کارآفرینان را تسهیل می‌کند.

Action Hunger - یک دستگاه وندینگ که ملزومات رایگان را برای بی‌خانمان‌ها ارائه می‌دهد
 دستگاه وندینگ رایگان
Huzaifah Khaled یک دانشجوی حقوق است که در طول سفر طولانی خود با قطار از خانه خود در ناتینگهام به دانشگاه کمبریج با چندین بی‌خانمان آشنا شد. این افراد مشکلاتی را که هر روز در زمینه تهیه غذا، پوشاک، سرپناه و حفظ یک شغل ثابت با آن روبرو بودند، با او در میان گذاشتند که انگیزه‌ای برای راه‌اندازی Action Hunger شد.
Action Hunger به دنبال کمک به افراد بی‌خانمان برای تامین نیازهای اولیه خود است. این طرح شامل ماشین‌های فروش خودکار است که آب، غذا، محصولات بهداشت شخصی، لوازم پوشاک و سایر لوازم ضروری را به صورت رایگان ارائه می‌کنند. افراد نیازمند با استفاده از یک کارت ویژه با قابلیت استفاده سه بار در روز، می‌توانند به کالاها دسترسی پیدا کنند.

Stockwell – یک وندینگ ماشین که بر اساس آنچه فروخته می‌شود و آنچه نیست تکامل می‌یابد
 دستگاه فروش خودکار
اکثر دستگاه‌های وندینگ حاوی محصولات عمومی هستند که به ندرت نیازهای مشتری را برآورده می‌کنند. Paul McDonald و  Ashwath Rajan با ترکیب کردن زمان صرف میان‌وعده با فناوری هوشمند در یک سرمایه‌گذاری نوآورانه، جایگزینی برای این موضوع پیدا کردند: Stockwell.
Stockwell یک فروشگاه هوشمند است که به انواع دسته بندی محصولات، از تنقلات گرفته تا لوازم اداری، لباسشویی یا سالن ورزشی مجهز است. فناوری انحصاری آن به طور مداوم بر اساس رفتار مشتری، درخواست‌ها و بازخورد تکامل می‌یابد تا به مردم آنچه را که در یک لحظه به آن نیاز دارند بدهد. علاوه بر این، محصولات را می‌توان از طریق برنامه تلفن همراه خریداری کرد، که آن را به یک تجربه بدون کیف پول تبدیل می‌کند.

Farmer's Fridge - شرکتی که مواد غذایی سالم را در دستگاه‌های وندینگ عرضه می‌کند
 دستگاه فروش اتوماتیک غذای سالم
ماشین‌های فروش خودکار از دهه 1880 برای توزیع انواع کالاها از تمبر گرفته تا کتاب، موز، سیگار، اسباب‌بازی و بسیاری موارد دیگر وجود داشته‌اند. اما چیزی که بیش از 80 درصد از محتویات دستگاه‌های فروش اتوماتیک در آمریکا را تشکیل می‌دهد، چیپس، آب نبات، شیرینی‌های پخته‌شده و طیف گسترده‌تری از تنقلات ناسالم است.
Farmer’s Fridge یک شرکت مستقر در شیکاگو است که مواد غذایی سالم را در وندینگ ماشین‌ها عرضه می‌کند. هر دستگاه خودکار با انواع غذاهای تازه تهیه شده از ابتدا بسته بندی می‌شود و یک شبه تحویل داده می‌شود، در حالی که غذای فروخته نشده از طریق مشارکت با انبارهای مواد غذایی منطقه به اعضای جامعه محلی نیازمند اهدا می‌شود.


شرکت تیام تجارت آروند پس از یک دهه فعالیت های تحقیقاتی و تجاری در زمینه دستگاه های قهوه ساز و وندینگ تمام اتوماتیک (Vending Machine) بخصوص نوشیدنی های گرم و سرد ، هم اکنون ارائه دهنده ی مطمئن دستگاه های لوکس نوشیدنی متناسب با ویژگی های فرهنگی ، الگوهای مصرفی و سطوح درآمدی در کشور میباشد.